جاذبه های طبیعی استان اصفهان


جاذبه های طبیعی استان :

 

 

   شهرستان شاهین شهر و میمه

وسعت این شهرستان 36/4194 و جمعیت آن 270392 نفر می باشد. تفرجگاههای دره نچفت، ارتفاعات فارسجار،تپه ا سپیدرود، گردشگاههای پنوریز شوره، چاه میل و چاله نریمان، سوسلطان،لادرچه، هول کوله، لاخوسنده و سه چاه، اشکویله، در نزدیکی روستای سه ،غار یا چاه دیوکه از فوران مواد و گدازه های آتشفشانی تشکیل شده است از جاذبه های طبیعی این شهرستان است .

 

   شهرستان آران و بیدگل

وسعت این شهرستان 22/5057 کیلومتر مربع و جمعیت آن 90492 نفر می باشد تپه ماهی ماسه ای و کویر مرنجاب ، دریاچه نمک ، کوه های یخاب ،پارک سنتی نهالستان ، ،جنگل های مصنوعی تاغ ،چاله سنبک آرانو بیدگل ،رودخانه های قهرود ،جزء،سولچم ، همرز،درم،هفت چاه،ده نار ،تقان گیر ،مناطق ییلاقی پشتکوه و بخشی از پارک ملی کویر که در این شهرستان قرار دارد از جاذبه های طبیعی آن است.

 

   شهرستان فلاورجان

وسعت این شهرستان 92/315 کیلومتر مربع و جمعیت آن 232644 نفر می باشد.غارهای کولولو ، باووک،چشمه ریسال،دختران،کبوتران ،بیشه های اطراف زاینده رود در محدوده روستاهای هویه و ریاخون،خیر آبادو بیشه قلعه سرشیردر اطراف شهر پیر بکران ،چشمه های لعل و لعلکی در اطراف اشترجان، از جاذبه های طبیعی شهرستان فلاورجان می باشد.

 

   شهرستان مبارکه

وسعت این شهرستان 47/1020 کیلومتر مربع و جمعیت آن 134938 نفر می باشد.پارک ساحلی سرارود ، حاشیه رودخانه زاینده رود ، بیشه زار حوض ماهی چشمه های آب سنجدی ،تنگ بیدکان ،تنگ دزدان،حوض ،لیلا و غارهای حسن آباد را می توان جزء جاذبه های طبیعت گردی شهرستان مبارکه محسوب نمود.

 

   شهرستان اصفهان

وسعت این شهرستان 49/6138 و جمعیت آن نفر 1986542 می باشد. باغات و گردشگاه های روستاهای جبل کوهپایه، مزرعه ها و تفرج گاه‌های تودشک و روستاهای اطراف، کوه صفه و گردنه باد و چشمه های آن در جنوب اصفهان ،چشمه های چاه درویش،دستگردو وادار،پاچنار،بیشه‌زار ناژوان در حاشیه رودخانه زاینده‌رودو آب گرم ورتون از جاذبه های ،تپه های ماسه ای اطراف گاوخونی شهرستان اصفهان است.

 

   شهرستان اردستان

وسعت این شهرستان 06/10877 و جمعیت آن 44709 نفر می باشد. تپه ها و ماسه زارهای روان ، زیستگاههای خارو، بوالعظیم و دم کوه ، سایت کویر نوردی ، مزارع و روستاهای شهرستان که در فصل پاییز پذیرای جمعیت زیادی از هوبره که جزء پرندگان در معرض خطر انقراض و حمایت شده است می باشد،باغ های حرمین ،فرامرز،قلعه،مهوالی ،بیشه زار باقر امامی ،جنگل های تاغ زواره ،چشمه آب گرم چاه ریسه،چشمه پاچنار زواره،کویر دق سرخ و روستای نیسیان را می توان در زمره جاذبه های این شهرستان به حساب آورد.منطقه شکارممنوع کهیاز نیز در این شهرستان قرار دارد.

 

   شهرستان خوانسار

وسعت این شهرستان 89/907 کیلومتر مربع و جمعیت آن 32515 می باشد ، دشت لاله های واژگون و کوهپایه های گلستانکوه، سرچشمه خوانسار و چشمه سارهای پیربابا،چشم انداز صفاییه چهارباغ ،چشمه طبیعی مرزنگشت،رودخانه های قبله و خوانسار ،غارهای آهکی و اشکفت،گردشگاه دربند از جاذبه های طبیعی شهرستان خوانسار می باشد.

 

   شهرستان گلپایگان

وسعت این شهرستان 1/1606 کیلومتر مربع و جمعیت آن 84081 نفر می باشد . غار آهکی یکه چاه و غار دمه ، دریاچه سد گلپایگان ، رودخانه قمرود ، تخت سرخ ، گردشگاه کوچری،دره های شهیدان ،قله جمال و رودخانه گلپایگان را می توان از جمله جاذبه های طبیعی شهرستان گلپایگان دانست.همچنین قسمتی از پناهگاه حیات وحش موته در این شهرستان قرار دارد.

 

   شهرستان چادگان

وسعت این شهرستان 79/1174 و جمعیت آن 34476 نفر می باشد . دریاچه سد زاینده رود و دهکده فرهنگی ، تفریحی زاینده رود ، تفرجگاهها و باغات متعدد در حاشیه زاینده رود در روستاهای مشهد کاوه ، حجت آباد ، اورگان و .... بخشی از جاذبه های طبیعی این شهرستان هستند.

 

   شهرستان شهرضا

وسعت این شهرستان 921/2822 کیلومتر مربع و جمعیت آن 143903 نفر می باشد .بیشه زارهای اطراف روستای اسفرجان، دره هونجان در حاشیه رودخانه اسفرجان ، چشمه ها و بیشه زارهای اطراف روستای هونجان ( چشمه سبز هونجان )،چشمه های آق چشمه،مقرنه،آب دروغ زن،جاریون،دیوانی،روی اسفرجان ،سلطان،علی،زرچشمه ،غارهای شاه قنداب ،مادر و دختر ،شاه شکرو رودخانه کهرویه و بخشی از پار کملی کلاه قاضی که در این شهرستان واقع است از جمله جاذبه های طبیعی شهرستان شهرضا ست.

 

   شهرستان دهاقان

وسعت این شهرستان 16/1467 و جمعیت آن 35184 نفر می باشد. دره پیروزی با چشمه سارهای متعدد و چشم اندازهای زیبا در محدوده روستای پوده که در دوره صفویه شکارگاه حکمرانان محلی بوده و برخی قدمت آن را 700 سال ذکر کرده‌اند، منطقه ییلاقی سورمنده، دشت لاله های آستانه ودشتک، چشمه های فروان از جمله دیزج ، بودجان ،مردمک،حیدر،سمیرم سفلی، ،رودخانه های شور ،قمیشلو،چشمه علی ،رودخانه و بیشه زارهای اطراف روستای همگین ،دره گل‌ها ، را می توان در زمره جاذبه های گردشگری شهرستان دهاقان به حساب آورد.

 

   شهرستان لنجان

وسعت این شهرستان 54/1429 و جمعیت آن 226756 نفر می‌باشد. روستاها و بیشه‌های اطراف زاینده‌رود مانند مدیسه و پل‌کله، چم آسمان، کرچگان، برنجکان، زردخشویه و باغ‌های شفه‌گان، آبشار شالولاک، در نزدیکی شهر چرمهین، گردنه رخ، دهکده ساحلی حاشیه زاینده‌رود، رودخانه و بیشه زارهای اطراف شهر باغبهادران ، بیشه زارهای طبیعی ورنامخواست ، چشمه های لا، درژنو، چشمه های چوقات،طلایی یوز چرمهین ،کوه قلعه بزی در زمره جاذبه های طبیعی این شهرستان می باشد.

 

   شهرستان برخوار

شهرستان برخوار با وسعت و جمعیت نفر از جاذبه های طبیعی آب گرم زمزم حبیب آباد،و کوه های تک سر و چندسر برخورداراست.

 

   شهرستان خمینی شهر

وسعت این شهرستان کیلومتر مربع و جمعیت آن نفر می باشد. چشمه های جویی،قهرمان،لادر ،لهاور،مروارید،لاوی و منجرو غار های لادر و قهرمان از جاذبه های طبیعی این شهرستان می باشد.

 

   شهرستان خور و بیابانک

وسعت این شهرستان کیلومترمربع و جمعیت آن نفر میباشدچشمه های ایراج و خنج و بازیاب،کویرهای سیاه کوه، مهرجان، جندق، ماسه‌زارها و تپه‌های شنی ریگ جنی و مصر، نخلستان‌های سرسبز در حاشیه روستاهای گرمه و عروسان ، آب گرم معدنی در نزدیکی روستای گرمه از جمله جاذبه های طبیعی این شهرستان است.


http://www.isfahan-doe.ir/user/Index.jsp?SID=75&lang=Fa

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد